Preguntes més freqüents

En cas que necessite ser traslladat o traslladada a un centre assistencial, amb mitjans propis o externs, ha d'acudir al centre que corresponga segons el règim al qual estiga adscrit (General de Seguretat Social o Mutualisme Administratiu).

Règim general de Seguretat Social (RGSS)

Els centres assistencials de les mútues col·laboradores de la Seguretat Social (MUCOSS) triats en cada província per la Generalitat són:

Règim de mutualisme administratiu (RMA)

MUFACE i MUGEJU, com a mútues prestadores del servici, oferixen l'assistència sanitària a través de les asseguradores privades amb les quals han concertat mitjançant conveni esta assistència o amb el Servici Públic de Salut que, en este cas, actua com a asseguradora.

Si ha optat per rebre l'assistència sanitària a través del Servici Públic de Salut (en la Comunitat Valenciana la Conselleria de Sanitat) ha d'acudir al centre assistencial públic corresponent.

No obstant això, en cas de requerir una assistència sanitària d'urgència, s'ha d'acudir al centre assistencial més pròxim. Després de l'assistència inicial i una vegada estabilitzada la situació pot fer-se el traslladat al centre que corresponga. En este cas, la documentació requerida es pot emplenar posteriorment.

 

Per a més informació consulte el nostre Procediment general de gestió d'accidents de treball.

Al seu responsable immediat, que ho traslladarà a la persona responsable del centre de treball perquè emplene el formulari Comunicació d'accident de treball (CAT) i informe de l'existència de l'accident. Este document té quatre còpies: per a l'Administració (1), per al servici de prevenció (2), per a la persona interessada (3), i per a la mútua (4). Ha de remetre les còpies 1 i 2 a l'òrgan de personal de la seua Conselleria, que enviarà esta última al SPRL.

Personal empleat públic adscrit al RGSS

Ha de presentar en el centre assistencial de la MUCOSS la còpia 4. Si les circumstàncies de l'accident no ho permeten, s'haurà de donar trasllat d'este document a la MUCOSS amb posterioritat.

Personal empleat públic adscrit al RMA

No ha de presentar la còpia 4 en el centre assistencial. 

 

Per a més informació consulte el nostre Procediment general de gestió d'accidents de treball.

Haurà d'entregar:

  • Informació sobre els riscos existents en el centre de treball que puguen afectar el personal empleat de les empreses (inclosa en el document d'avaluació de riscos del centre) i les mesures preventives que s’apliquen.
  • Instruccions per a la prevenció dels riscos que puguen afectar les persones treballadores. 
  • Mesures d'emergència i instruccions quan es produïsca una situació d'emergència.
  • Qualssevol altres normes del centre que hagen de complir el personal extern al centre de treball.

 

Per a més informació consulte el nostre Procediment de coordinació d'activitats empresarials.

Ha de rebre:

  • Declaració responsable del compliment de les obligacions en matèria de prevenció de riscos laborals, model FSPRL-PPRL-01-04 Declaració responsable.
  • Relació de persones treballadores que participaran en l'execució dels treballs. En cas de canvis en esta relació, s'ha d'actualitzar, comunicant les altes i baixes amb la suficient antelació. No s'ha de permetre l'accés al centre de treball a aquelles persones treballadores els noms de les quals no es troben en esta relació.
  • Informació sobre els riscos que genera l'activitat que desenvoluparà en el centre de treball i puguen afectar el personal d'altres empreses concurrents, i a les persones que puguen ser presents en el centre (tant personal empleat públic com altres persones), així com les activitats i mesures preventives que siguen aplicable.
  • Compromís de comunicar a la persona interlocutora qualsevol accident de treball que patisquen persones treballadores durant la seua permanència en el centre de treball mitjançant el document FSPRL-PPRL-01-05 Notificació d'accident.
  • Compromís de comunicar al centre i a les empreses concurrents les situacions d'emergència que es puguen produir durant la realització dels treballs. I d'atendre a l'indicat sobre aquest tema en el document relatiu a les mesures d'emergència, mitjançant el model FSPRL-PPRL-01-06 Compromís de notificació de mesures d'emergència i primers auxilis.

 

Disposa dels models indicats en els paràgrafs anteriors i de més informació en el nostre Procediment de coordinació d'activitats empresarials.

L'avaluació de riscos laborals, una vegada finalitzada pel Servici de Prevenció, es remet a l'òrgan de personal corresponent per al seu trasllat als centres de treball d'ell dependents. Per tant, pot sol·licitar-ho a qui dirigisca el seu centre de treball.

 

Per a més informació consulte el nostre Procediment d'avaluació de riscos.

 

La persona interessada pot iniciar el procés d'adaptació o canvi de lloc de treball per motius de salut a través de la SOL·LICITUD GENERAL ÚNICA d'iniciació i tramitació TELEMÀTICA de procediments de la Generalitat dirigit a l'òrgan de personal corresponent, això és:

  • Direcció General de Funció Pública per al personal del sector de funció pública o organismes autònoms.
  • Direcció Territorial d'Educació per al personal del sector docent.
  • Direcció General de Justícia per al personal del sector de justícia.

 

Important: la sol·licitud NO haurà d'anar acompanyada d'informes mèdics que, en tot cas, se sol·licitaran directament a la persona interessada des de la unitat mèdica del SPRL.

En els centres assistencials de la mútua col·laboradora de la Seguretat Social (MUCOSS) triada en cada província per la Generalitat:

Ha de tindre en compte:

  • Haurà de comunicar el seu estat d'embaràs a la persona responsable del seu centre de treball, mitjançant el document FSPRL-IOPRL-04-01 Comunicació de situació d'embaràs.
  • La persona responsable del centre de treball haurà de traslladar esta comunicació a l'òrgan de personal, acompanyant-la de: 
    • Descripció exhaustiva de les tasques que realitza perquè es procedisca, si és el cas, a avaluar les condicions del lloc de treball.
    • En el cas dels centres educatius, a més, el curs o cursos en els quals impartix docència en el moment de l'emplenament de la sol·licitud, indicant si la persona interessada està més del 50 per cent de la jornada setmanal en aules d'educació infantil, primer o segon curs de primària.
    • Si impartix l'assignatura d'educació física s'indicarà el programa formatiu que s'impartix en el curs escolar corresponent. 
    • En el cas que la persona interessada ocupe un lloc en l'avaluació de riscos del qual s'ha identificat el risc d'agressió, informe justificatiu en el qual es descriga l'existència o no d'antecedents d'este tipus i/o la problemàtica social o docent que implicaria este risc (com a mínim en l'últim any), a fi de poder valorar la situació de risc. 
  • L'òrgan de personal haurà de traslladar la sol·licitud juntament amb la documentació anterior al SPRL.
  • La persona interessada haurà de disposar dels informes següents. Estos informes no s'han d'adjuntar a la sol·licitud; s'han d'entregar al personal mèdic del SPRL quan li siguen requerits: 
    • Informe datat del seu especialista en Obstetrícia i Ginecologia on indique tipus d'embaràs (únic/múltiple), setmanes de gestació, data probable de part i evolució de la gestació (se suposa de curs normal).
    • Si la persona interessada ocupa un lloc de treball en un centre educatiu: analítica amb la determinació d'immunitat enfront de rubèola, varicel·la, citamegalovirus, pallola, parvovirus B19 i parotiditis. 
    • Si la persona interessada ocupa un lloc de treball d'agent mediambiental, peó forestal, de tipus agrícola o veterinari: analítica amb la determinació d'immunitat enfront de toxoplasma, brucel·losi i febra Q. 

 

Disposa dels models indicats en els paràgrafs anteriors i de més informació en la nostra instrucció operativa Informació d'interés per a empleades en situació d'embaràs, part recent o lactància.

T'interessa